BLEU BLANC COEURについてAbout BLEU BLANC COEUR

私たちは、「人の健康、家畜の健康、地球の健康」をコンセプトとした亜麻の種子由来のオメガ3系脂肪酸の研究を核に、多くの畜産関連商品の開発を行っている「Blue-Blanc-Coeur」と連携して、日本国内での健康に配慮した商品開発を目指しています。

We are working with Blue-Blanc-Coeur, a company that develops many livestock-related products based on the concept of "human health, livestock health, and global health" with research on omega-3 fatty acids derived from flax seeds at its core.

2010年、F2C(フレンチフードクラスター)が来日した際、フランスの食品クラスターのブルー・ ブラン・クールが提唱する「家畜の健康、人の健康、地球の健康」をコンセプトとしたヘルシーファーミングの考え方を知り、私たちは翌年フランスを訪問しました。
農家、スーパー、企業が、確信をもってヘルシーファーミングの考え方を取り入れている姿を目の当たりにし、大変共感したのです。

In 2010, when F2C (French Food Cluster) visited Japan, we learned about the concept of Healthy Farming proposed by Bleu Blanc Cœur of the French Food Cluster, "Health of Livestock, Health of People, Health of the Planet". We visited France the following year after learning about the concept of Healthy Farming, which is based on the idea of "health of livestock, health of people, and health of the planet.
We saw farmers, supermarkets, and companies adopting the Healthy Farming concept with conviction and great empathy.

2011年に九州地域バイオクラスター推進協議会とフランスの食品クラスターのブルー・ブラン・クールの提携によりヘルシーファーミングプロジェクトがスタートすると、おがたエッグファームはメンバーとして参加し、良質な食品を供給するために定めた同プロジェクトの品質基準を基に、飼料と卵の定期的な検査・分析を始めました。その後、ブルー・ブラン・クールとの交流を深め、飼料設定の変更を何度も重ねた結果、2014年、必須脂肪酸を豊富に含むオメガ3ナチュラルエッグの生産にこぎ着け、販売を開始しました。

When the Healthy Farming Project was launched in 2011 as a partnership between the Kyushu Regional BioCluster Promotion Council and the French food cluster Bleu Blanc Coeur, Ogata Egg Farm joined as a member and began regular testing and analysis of feed and eggs based on the project's quality standards set forth to supply high-quality food products. Based on the project's quality standards, Ogata Egg Farm began regular inspections and analysis of its feed and eggs. After deepening communication with Bleu Blanc Cœur and making numerous changes to feed settings, in 2014 we were able to produce and start selling Omega-3 Natural Eggs, which are rich in essential fatty acids.

私たちは、フランスで彼らとの交流で得た知識を活かし、日本の養鶏に合わせて試行錯誤を繰り返し、ブルー・ブラン・クール協会の日本初認証をいただきました。

We used the knowledge we gained from our interactions with them in France, and through trial and error, adapted it to Japanese poultry farming, and received the first certification in Japan from the Bleu Blanc Coeur Association.

今後も、にわとりの飼育環境の整備、四季の変化に応じた飼料の設計にさらに工夫を加え、日本の食 文化に合うたまごとして品質向上を目指していきます。
地元の農家とも協力し、良質な飼料生産ならびに供給体制の整備、良質な肥料としての鶏糞の再利用など、地域の自然環境や農業の発展にも貢献できる養鶏のあり方を模索していきたいと考えております。

We will continue to improve the environment in which we raise our chickens, add further innovations to the design of feed according to the changes in the four seasons, and aim to improve the quality of our eggs to suit the Japanese food culture.
In cooperation with local farmers, we will seek ways to contribute to the development of the local natural environment and agriculture by producing high-quality feed, improving the supply system, and reusing chicken manure as high-quality fertilizer. We are looking for ways to contribute to the development of the local natural environment and agriculture.

フランスのブルーブランクール協会

ブルー・ブラン・クールは、持続可能な農業の発展の形として、亜麻種子の機能性成分オメガ3に着目し、「人の健康、家畜の健康、地球の健康=ヘルシーファーミング」をコンセプトに、健康的な取組みから生まれる商品の市場形成を目指したフランスの食品産業クラスターです。フランスを中心に5,000以上の農家が現在所属しており、消費者との約束として、生産物に含まれる油脂のバランスを、ひとつの指標として、基準値に到達しているか定期的に分析を行うことで品質の管理を行っています。承認商品は現在EU全体に流通しており、オメガ3ブランドが確立され、このロゴマークの入った商品が店頭に並んでいます。

Bleu Blanc Cœur is a French food industry cluster that focuses on omega-3, the functional component of flax seeds, as a form of sustainable agricultural development, and aims to create a market for products born from healthy initiatives based on the concept of "healthy farming" (human health, livestock health, and earth health = healthy farming). The cluster is a French food industry cluster. More than 5,000 farmers, mainly in France, currently belong to the cluster. As a promise to consumers, the quality of the products is controlled by regularly analyzing the balance of fats and oils in the products as one indicator to see if they reach the standard values. Approved products are now distributed throughout the EU and the Omega-3 brand has been established, with products bearing this logo on store shelves.

Our Promise

  • 私たちが育てる鶏

    養鶏家として、私たちが大切にしていることは「鮮度・健康・あじわい」の3つのバランスです。
    たまごの味わいや鮮度は、にわとりが食べる「えさ」や健康状態と深く関わってきます。

    Chickens we raise

    As poultry farmers, we place great importance on the balance of the three elements of freshness, health, and flavor.
    The taste and freshness of eggs are deeply related to the "feed" that the chickens eat and their health.

  • 鶏が育つ環境

    周囲をぐるりと田園に囲まれ、夏場でも竹林を通して冷涼な風が吹き抜ける。
    そんな場所でにわとりたちは暮らしています

    Chicken Growing Environment

    Surrounded by rice paddies, cool breezes blow through the bamboo grove even in summer.
    Chickens live in such a place.

Itemこだわりのたまごたち

たまごと加工品をオンラインで販売しています。
自然豊かなこの地で、大切に育てられたこだわりのたまごと加工品を是非お楽しみください。

We sell eggs and processed products online.
We hope you will enjoy our eggs and processed products carefully nurtured in this rich natural environment.

more

Journal日々の鶏とたまごのお話

more